Автопідбір в Україні. Як не потрапити за гроші?

Попереджено значить озброєний. Актуальна ситуація на “автомобільному ринку України”. Без посмішки лицемірства про те, як змінилася послуга «Автопідбір» за останні два роки в Україні.

Без купюр про “каламут” в автомобільних послугах або вся правда-матка про те, як не “просрати” гроші, повіривши в хитру обгортку “авто бізнесменів”.

Автор Артур Васильєв, засновник першої автомобільної агенції України – Carpoint.od.ua

Всім привіт!
Навіщо вам це читати далі?
Якщо ви збираєтеся купувати та підбирати собі авто, то потрібно!

Вже другий рік поспіль в Одесі та Лісабоні я проводжу практичні бізнес-тренінги на тему створення прибуткового автобізнесу та навчаю автоекспертів нової формації. Дивлюся, хто приходить, а хто оминає навчання стороною. Зауважу, що з’явилося кілька людяних та успішних бізнес-проектів, але основна тенденція у сфері автобізнесу поки що на стадії трансформації. Розкажу без купюр, своє бачення, як змінилася послуга «Автопідбір» за останні два роки в Україні та що реально потрібно знати про цю сферу.

Перш ніж досліджувати зміни в послузі «Автопідбір», потрібно визначити, хто такий автоексперт, чим він займається, в чому його експертність та цінність?

Автоексперт це людина високої ідейної організації, професіонал у діагностиці та оцінці автомобілів, який може надати якісний сервіс клієнту та вирішити його питання за короткий та обумовлений час, відповідно до заявленої якості та максимально вигідно для клієнта. Людина, для якого інтерес клієнта на 3-му місці, а сервіс він надає клієнту щодо своїх інтересів, не може бути автоекспертом для клієнта, він може бути ним тільки для себе. Автоексперт – той, хто перевершує очікування клієнта і є цінним другом-експертом, який не дозволяє клієнту зробити помилку.

На сьогоднішній день в Україні проростають як гриби, фірми, які займаються автопідбором та реалізацією вживаних автомобілів на різному рівні, але загалом табори розділилися і це різні сфери.

Коли йдеться про допомогу у продажу/реалізації авто, тут, як правило, має місце не зовсім сумлінний підхід авто ділків, такий, як прагнення більше і швидше заробити, минаючи інтерес клієнта, аспект якості та орієнтації на турботу про клієнта. Але про це у наступній темі. Коли ж ми говоримо про автопідбір, то деякі хлопці мають певну ідеологію. знайти хороший, перевірений автомобіль, а не впарити автомотлох клієнту, але як правило і на жаль, ці хлопці скромні і мало кому відомі, а от нахабні, забезпечені і вульгарні перекупи одягаються в шкуру овечок і виступають невинними борцями за хороші машини. Енергію натиску і вирішального вони пускають у розвиток «підбирань», але всередині одна гнилизна.

За останні два роки послуга стала популярнішою. Сервіс – це зручно, люди почали довіряти автопідбору для того, щоб заощадити свої гроші, не витрачати свій час життя на автомотлох, тобто не шукати голку в копиці сіна. Для цього є навчені люди з правильними “магнітами”, які можуть знайти ту саму голку за правильний час і за правильною ціною. Відповідно, у цей час люди можуть займатися своїми справами – жити своє життя і не спілкуватися з перекупами та часом неадекватними господарями машин.

І на цій хвилі вони з’являються тут як тут. «Вони» добре вдають і маніпулюють і люди їм довіряють – дичину.

Немає нічого поганого в перекупах, просто немає ідеальних машин: зі 100% близько 5% нормальних машин, решта – з надмірно завищеним зносом, завищеною ціною та невідповідним станом і деякі можуть перегинати ціпок маніпулюючи, використовуючи «брудні прийоми». У кожного господаря машина «найкраща», об’єктивно та ефективно оцінити цю машину може лише автоексперт із підбору автомобіля. Це людина, яка має величезний досвід, яка знає куди дивитися і що дивитися, як торгуватися, як відсівати весь цей автомотлох і не витрачати купу грошей на СТО, а привозити на фінальну діагностику, ту саму машину, яку вже однозначно потрібно вести на СТО після первинної перевірки та тест драйву. Таким чином, якщо говорити про підбір і чому послуга змінилася, то людина зараз замовляє машину і, оплачуючи послуги підбору, не оплачує ті ж гроші за 10 і більше діагностик на СТО, за транспортні витрати і заробляє на своїй роботі в той час, який він не витратив на авто сміття.

Саме тому дуже сильно зросла затребуваність цієї послуги.

Люди люблять сервіс, люблять супровід.

У будь-якому випадку, навіть елементарний супровід клієнта з грошима в МРЕО на розрахунок – це вже як мінімум 1-2-3 особи. Іноді це замовлення охорони, тому людина їде на угоду і не переймається, що щось піде не так. Це гарантія та спокій для тих, хто готовий оплачувати свій сервіс, комфорт та свій час.

Наскільки змінилася послуга у її вартості та які фактори на це впливають?

На сьогоднішній день, як і в будь-якому іншому бізнесі, будуть компанії, які надають послуги за більші та менші гроші, але є одне правило, яке стосується всього бізнесу – за якість потрібно платити.

В автопідборі, як у нерухомості, медицині та скрізь, де йдеться про великі суми або якийсь ризик для безпеки, життя, інвестування, величезну роль і значення має персонал, тобто якість сервісу. Коли фахівець у компанії з підбору отримує зарплату, наприклад, 50-100$ за підбір однієї машини – це одна якість підбору, а якщо людина отримує 400-500 грн (20$) менш ніж у два рази за підбір однієї машини, то , самі розумієте мотивацію такого співробітника та якість. Національні компанії можуть зробити ціну меншою, але немає гарантії, що якість буде кращою.

Україна не доросла ще до перевірки та контролю якості, тож на місцях можуть виникати помилки та лажі.

Якщо говорити про зростання цін на послугу, то швидше за все ціна вирівнялася. 300-600 доларів за послугу, на сьогодні це мінімально виправдана цифра. У нас у CarPoint ціна 500$ через те, що ми не економимо ні на чому: ні на зарплаті автоексперта, ні на діагностиках (вторинних, третинних), включаючи, за потребою, перевірку у офіціалів та ще своїх майстрів до офіціалів. Тож скільки така послуга може коштувати? Просто порахуйте! Щоб Автоексперт не спокушався та дорожив місцем та доходом, заїхати на п’ять діагностик на СТО чи на дві, навіть якщо машина первинну діагностику пройшла, вторинну, можливо, пройшла та, наприклад, на третинній діагностиці в офіціалів щось не зійшлося. Коли ти дивишся машину вдруге, ти починаєш оплачувати повторно діагностики і, можливо, втретє діагностики… Порахуйте скільки грошей йде тільки на транспортні витрати та на автосервіси, я мовчу про маркетинг та адміністрування – це близько 50% витрат! Тому, згідно з прогнозом CarPoint, послуга на автопідбір, швидше за все, у найближчий рік зросте, а демпінгуватимуть новачки і так звані “хлопці з приладами”, які просто намагаються отримати хоча б якихось клієнтів на цьому ринку, не будучи професіоналами та заробляють на відкатах.

А оскільки у нас величезна кількість любителів кулі, то такий підхід в Україні завжди буде з відповідним кульовим результатом.

Що сказати про зміну послуги в рамках підвищення/зниження клієнтського попиту? Які тут тенденції?

Клієнтський попит на послугу підвищився і пов’язано це з тим, що побільшало освічених клієнтів. Тобто рівень освіченості споживача виріс і зростає багато в чому завдяки освітнім відео, які вчать і показують на що звертати увагу, які існують каверзи. Таким чином, клієнт розуміє, чи готовий він сам купувати або довірить підбір професіоналу.

Чи були вдосконалені методи пошуку та відбору автомобіля?

Це виключно людський фактор: жодні роботи, чат-боти та подібні методи, придумані нібито для полегшення способів пошуку, не допоможуть, окрім фізичної діагностики. Зокрема, мацати і досліджувати конкретний автомобіль під конкретного клієнта. Для цього існує діагностичне обладнання, яке використовується професіоналами в автодоборі та постійне підвищення кваліфікації співробітників.

Чи вплинула сфера законодавства та робота державних структур на автопідбір?

Сфера автопідбору особливо ніким та нічим не регулюється. Це ФОП консультація, хоча, потрібно було б давно ввести ліцензування, щоб якісь професійні іспити проходили всі і не через корумповані органи – вирішував і отримав ліцензію, а щоб була незалежна контора, яка робить незалежне ліцензування фахівців з підбору та продажу і розуміє , що людина здатна відрізнити мотлох від хорошого автомобіля. Але поки що такого немає.

Що необхідно сказати щодо збільшення кількості недобросовісних експертів – «хлопців із приладами»? Як замовнику вибрати гідного автоексперта серед таких хлопців?

Надивилися кінчиків, youtube каналів і нас, і стали автоекспертами! Ніхто не знає куди дивитися до ладу, немає аналітичного архіву інформації та статистики щодо слабких місць в автомобілях. В принципі він є просто відносний і поверхово начитаний: вартість запчастин і багато інших моментів люди просто не розуміють. Заявляють одні результати діагностик, а за фактом – інше. Дуже багато технологій відновлення, які приховують відновлювальні роботи і не всі “фахівці” це помічають.

Грань між перекупом та ідейним автопідбирачем дуже тендітна і тонка. У нашій країні можна мотивувати (анти-клієнтськи) – 80% автопідбирачів. Деякі з них навіть вимагають грошей із продавців. Тобто: заплатиш – пропустимо машину, не заплатиш – не пропустимо. Це робиться у дуже жорсткій формі. Неодноразові випадки були на 25-ій Чапаєвській дивізії в Одесі, коли автопідбирачі приїжджали до наших знайомих автосалонників і людина говорила, що «якщо ви не дасте мені мій відкат, то машину я не продам». Цей випадок зареєстровано на відео. Таким чином ці автопідбирачі ставлять низькі ціни на свої послуги, але потім можуть «збити» з продавця грошей набагато більше, але не на користь свого клієнта. І тут уже питання: цей автопідбирач продасть Вам хорошу машину чи ту, за яку він отримає більше відкату?

Щоб знайти гідного підбирача або компанію, клієнт повинен підійти мудро до цього питання та вивчати історію, відгуки та навести довідки про те, кому він довірить свої гроші та нерви.

Наступного тижня читайте на нашій сторінці статтю: «12 порад із самостійного автопідбору, які заощадять вам від 1000$».

Чи є статистика «задоволених/невдоволених клієнтів» у рамках послуги «Автопідбір» по Україні за 2017-2019 роки. і якщо так, то яке співвідношення з-поміж них, чим обумовлений чинник незадоволеності?

Статистики задоволених/незадоволених клієнтів в Україні – немає. В рамках послуги «Автопідбір» Ви можете переглянути нашу статистику на ресурсах CarPoint. В Україні навряд чи хтось таке збирає. Звичайно, на сайтах та на сторінках соц. мереж будуть лише задовільні та позитивні відгуки. Я думаю найкращою статистикою буде розмістити у себе на сторінці питання з проханням своїх друзів або «друзів друзів» порекомендувати перевірений сервіс та побачити кількість рекомендацій, які людина отримала від тих людей, які мали позитивний досвід у результаті отриманої послуги, з моменту покупки, якщо пройшло понад 6 місяців. Я думаю це буде найкращою статистикою на сьогоднішній день і найактуальнішою.

Незадоволеності за фактом дуже багато. Навіть у роботі CarPoint було за останній рік близько 3х факапів, але вони були дуже незначні, але у зв’язку з моїм перфекціонізмом, вони є гігантськими для CarPoint. Це були свідомо приховані, цілеспрямовано шахрайські дії з боку продавця. Є такі моменти, на які немає 100% гарантії, що це можна продіагностувати. Все-таки, це б/в автомобіль і ми не знаємо порядності продавця (мотор можна зібрати китайськими запчастинами не змінивши натягувача ланцюга та ролик, а через півроку вилізе ремонт Двигуна). Якщо загалом порахувати, у нас у Карпоінт за минулий рік, то кількість незадоволених клієнтів – 1% зі 100! Тобто, насправді це взагалі ні про що і це офіційна статистика CarPoint.

Чи є випадки відмов автоексперта клієнту в послузі підбору і якщо так, то на яких підставах?

Були дві чи три відмови, тому що клієнт не серйозний, не готовий і нерішучий здійснити угоду. Питання було в них одне: а чи повернуть мені аванс, якщо я не куплю машину з якоїсь причини? Кількість часу та розмов для досягнення угоди та результату велика, а прийняття рішення клієнтом не проводиться, автопідбір розтягується на незрозумілі терміни. Причина чому людина не купує машину, не зрозуміла. Таких було кілька клієнтів і аванси навіть повернули. При цьому це були не тільки люди, які підбирали автомобіль, а й ті, хто продавали за завищеною ціною і не готові були переглядати ціну.

Компанії CarPoint не вигідно займатися послугою для людини, яка витрачає наш час і не поважає своє.

Незважаючи на те, що після отримання авансу, ці гроші були витрачені на рекламу, транспортні витрати та діагностики, нам простіше повернути людині гроші і піти в невеликий мінус, тому що потім ми заробимо більше, не витрачаючи час на несерйозного клієнта. Якщо брати в принципі за всіма іншими клієнтами, то здебільшого ми дуже задоволені та щасливі, бо у нас найкращі клієнти в Україні!

Ринок змінюється. Зараз ми (Україна) у зародку розвитку якісного, людяного сервісу. Голодних рвачів багато, ситих і що розвивають людські цінності – менше. Багато повилазувало на сонці з тіні, а принципи та звички старі. Скільки потрібно часу, щоб відбулася кардинальна зміна я не беруся сказати. Але те, що відсоток порядних теж зростає – це велика радість та насолода. Відповідальність за вибір необхідної компанії з підбору лежить на вас самих. Не поспішайте давати грошей, досліджуйте спочатку тих, хто має реалізовувати одну з ваших мрій!

З повагою,
Артур Васильєв
Засновник першого автомобільного агентства України CarPoint.

model-image model-image model-image model-image model-image

Залиш заявку прямо зараз
і отримай спеціальну пропозицію

Цей веб-сайт зареєстрований на wpml.org як тестовий.