Вибір зимової гуми: поради фахівців

Середина осені для автомобіліста – гаряча пора: треба підготувати “залізного коня” до суворих дорожніх умов і перевзути “тапки” на “валянки” – поміняти літню гуму на зимову. І якщо інші підготовчі роботи (заміна рідин, перевірка ходової) зачекають, то з гумою не варто затягувати: вже сьогодні температура вночі знижується до 4 °С.
В Україні, як і в більшості країн Європи, рекомендовано змінювати гуму, коли середньодобова температура впаде до 7 °С, а в договорах деяких СК є обов’язковою умовою заміна гуми до 15 жовтня. Зробити це необхідно, тому що літня (м’якша і еластичніша) під час морозів дубіє, перетворюючись на ковзани. Склад же зимової гуми відрізняється добавками, які дозволяють їй твердіти.
Тому автомобілісти мають комплект зимової та літньої гуми, міняти які виробники рекомендують після 3-5 сезонів повноцінної їзди. Отже, з вибором зіткнеться кожен: і новачок, і досвідчений водій. Щоб розібратися із заміною, ми звернулися до головного механіка автопарку Олександра Іваненка та співробітника шиномонтажу Юрія Козуху.

“Арктика” чи “Європа”?

Серед деяких автомобілістів існує думка, що можна обмежитися всесезонною гумою. Але зараз її пропонують все менше виробників і знайти її на вітчизняному ринку непросто. Справа в тому, що така гума придатна для м’яких зим із плюсовою температурою. У наших умовах вона дубіє, але трохи менше літньої, а влітку не забезпечує хорошого зчеплення з дорогою у зв’язку із зайвою універсальною жорсткістю. Тому від ідеї заощадити на одному комплекті гуми відмовтеся: це економія на безпеці.
Крім всесезонної, існує так звана “скандинавська” (арктична) та “європейська” зимова гума. Перша призначена для снігових заметів і кучугур, має більш виражений і жорсткий малюнок протектора, з великими ґрунтозачепами по краях колеса: вона буквально вгризається у сніг чи лід. Але відсутність широких прямих каналів ускладнює швидке стікання води. Така гума хороша для їзди за містом та холодних регіонів України, жителям міста краще вибирати європейський тип гуми: вона має широкі поздовжні канали для відведення води, які скріплюються дрібними ламелями. Такий рельєф забезпечує комфортну їзду мокрими дорогами і сніговою кашкою.

Шипи – захист або проблема

Іноді можна зустріти на авто значок “шипована гума”, який означає: не під’їжджай близько, у гумі – шипи. Новачки впевнені, що це як мінімум круто, хоча не завжди так. Так, шипи – алюмінієві, пластикові, з твердосплавним серцем, або просто металеві вставки по площині колеса в певній послідовності, – забезпечують хороше зчеплення коліс з ожеледицею або укоченим снігом, буквально “врізаючись” у крижаний настил. Але в міських умовах, на асфальті, вони поводяться не найкращим чином: авто може пробуксовувати та ковзати, а гальмівний шлях часом збільшується на третину.
Ковзання та замети на поворотах, погана керованість автомобілем – мінуси шипованої гуми. Крім того, вона при експлуатації в міських щадних умовах швидше зношується, а ціна її в 1,5 рази більша за звичайну якісну. Враховувати слід і швидкісний режим на шипах: при швидкості понад 120 км/год шипи починають вилітати, і гума буквально згорає. Тож поганяти на ній не вдасться. Хоча для поїздок холодними сніговими регіонами нашої країни у важку хвилину пробуксування на льоду шипи зіграють позитивну роль.

Розмір має значення!

Деколи можна зустріти лихачів на широких колесах. Експерти запевняють, що це абсолютно необґрунтований вибір: гуму потрібно ставити радіусом, який рекомендує виробник. Адже її параметри залежать від властивостей автомобіля: вага, колісна база, розташування елементів підвіски. Необхідний розмір колеса, як і рекомендований тиск у шинах, вказано, як правило, на стійці водія, двері пасажира або в документації до авто.
Заміна просто гуми або гуми на дисках – завдання просте і недовге, але все ж таки її краще надати професіоналам: вони проконтролюють правильне розташування протектора і зроблять балансування коліс. Зробити це можна на шиномонтажі: залежно від радіусу це обійдеться від 250 до 400 грн.
Зберігати “змінне взуття” без дисків краще вертикально, на дисках – горизонтально, кожне колесо у своєму пакеті. Гума не любить прямих сонячних променів, тому переважно темне місце або той самий пакет, наприклад, якщо місце зберігання — балкон. Втім, можна залишити в так званих “готелях для гуми”, що коштуватиме приблизно 50—60 грн на місяць за комплект гуми та 70—80 грн, якщо гума на дисках.
При встановленні гуми її краще міняти місцями від сезону до сезону чи кожні 8 тис. км. Наприклад, ту, яка минулого року була на передніх колесах, поставте назад: це забезпечить рівномірне зношування.
Де, почім і як вибрати гуму

Вибирати гуму краще не з найдорожчої лінійки (вона може відрізнятися лише новизною моделі), але й не найдешевшою: економія призведе до втрати безпеки. Дуже важливий параметр – дата виготовлення: нову гуму краще брати того року, коли ви плануєте їздити. Справа в тому, що термін придатності гуми, яку не експлуатують, зазвичай не перевищує 3 роки. Рік виробництва завжди вказаний на зовнішній частині колеса.
Відправлятися за покупкою можна або в інтернет або спеціалізовані магазини. Завжди вимагайте сертифікат відповідності, який підтверджує, що ця гума є придатною для їзди на території нашої держави. Гарантію на гуму можна купити додатково, за бажанням: якщо вискочить грижа в період гарантійного терміну, таке колесо замінять. Обійдеться ця послуга в середньому 150 грн/рік, але потрібно приїздити регулярно (раз на місяць) на огляд коліс.
Купувати гуму краще у міжсезоння, коли немає ажіотажу. В Україні купити одне зимове колесо ходового 13—15-го радіусу можна за 700—2000 грн, залежно від країни виробника. Вітчизняна, російська та китайська — дешевша, а от французька, німецька та фінська відчутно дорожча.
Вибираючи гуму, уважно огляньте її: всі написи мають бути чіткими. На покупку захопіть текстильну рукавичку і проведіть долонею в рукавичці у напрямку малюнка протектора: чим краще ковзає рукавичка, тим краще буде зчеплення колеса з дорогою. Досить м’які та еластичні шини не задубіють і у люту зиму.
Ті, хто хоче заощадити, часто поглядають у бік гуми, але цього робити не варто, якщо під рукою немає професіонала, який об’єктивно оцінить якість. Навіть якщо візуально протектор не дуже витертий, а продавець запевняє, що гума “майже нова” – ви не знаєте напевно, в яких умовах вона експлуатувалася і зберігалася, і скільки їй ще “жити”.
Джерело: segodnya.ua

model-image model-image model-image model-image model-image

Залиш заявку прямо зараз
і отримай спеціальну пропозицію

Цей веб-сайт зареєстрований на wpml.org як тестовий.